Johann Sebastian Bach po ránu potěší

26. července 2012 v 6:14 | Myra43 |  RBR - edit
Zvláště pokud máte za sebou noc u počítače tak jako já, doporučuji trochu té vážné hudby. Uklidní nervy, nasměruje myšlenky tím správným směrem a když se vám pak jako výsledek několikadenní, navíc mezinárodní spolupráce ukáže něco takového...
... tak vás to ani nerozhodí a jste ihned schopni to opravit Usmívající se
Kde se stala chyba? Možností, jak si zkomplikovat život má člověk během modelování dost a dost. Myslím, že tedy neuškodí, když si nejprve shrneme pár zásad o parametrech modelu tratě, jak jsem je pochytil z origo návodů na RBRTM a z ostatních zdrojů:
Parametry 3D modelu pro export do Wallaby:
Modeling
- čtvercové polygony tratě a nejbližšího okolí (cca 0,7 - 2 m na polygon, dále asi 4m)
- terén - 10 - 20 000 vertexů na 1km (ale jen asi 2 000 na jeden Xobjekt)
- textury - dovoleno asi 5 textur na Xobjekt, Zaxxon dokonce doporučuje jen jednu
- typy Xobjektů:
GROUND - jednostranný terén bez alfy. Nositel stínů, dělit 100x100m (nebo ručně a to trať a okolí zvlášť)
GENERAL - ostatní nepohyblivé objekty s možností pevné kolize (vrhají stíny)
MOVABLE - ostatní objekty s možností pohyblivé kolize
COLLISION - neviditelné objekty, reprezentující kolizní vlastnosti pro GENERAL a MOVABLE
FAR SCENERY - kulisy pozadí (vždy viditelné, pouze jedna textura)
CLIPPING PLANES - neviditelné roviny určující načítání elementů do RAM (jediný objekt)
Příprava na eport do Wallaby (ať už přes X, nebo PLY)
Sjednocení - Remove doublers (points)
Převod čtverců na trojúhelníky (quads to tris)
Rekalkulace normál (outside)
Objekt (u terénu místo startu) vždy exportovat z nulových souřadnic.
Miro Kurek:
"Štart RZ by mal byť približne na 0,0,0 a smerom v osi Y. Takto po exporte do Wallaby bude presne na štarte a bude tam aj Subaru :) v správnom smere. Dôležité, aby kolesá boli skôr tesne nad zemou ako zaborené ! Je to problém potom niektorých aut a poškodenia podvozku už na štarte."
Vzal jsem si to k srdci a další pokus už dopadl mnohem lépe :-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama