Nástroje V.

10. června 2008 v 14:39 | Myra43 |  Zmodeler2

Modify

Align - zarovnává vybrané nebo označené podle osy, přímky, roviny, nebo pohledu (Myší táhneme zelenou pomocnou přímku, pak LC + Ctrl provede akci)
Attach (A) - připojí jeden objekt ke druhému
  • Copy - zachová původní objekt a pro připojení vytvoří jeho kopii
  • Relik children - při připojování přesune podobjekty do parent úrovně
  • Attach children - připojí včetně podobjektů
  • Attach multipe - spojí více objektů v jeden, zachová asignované materiály
attach
Break - v režimu Splines rozdělí křivku na dvě, v bodě na který nástroj použijeme. V režimu bodů rozdělí bod na tolik, aby každý polygon, související s tímto bodem měl svůj vlastní vrchol (překrývající se body se mohou označovat myší za použití Ctrl)
break
Connect - spojí volné hrany dvou ploch tělesa o stejném počtu vybraných bodů řadou polygonů
Delete (Del) - vymaže označené nebo vybrané
  • Children - vymaže včetně podoběktů
  • Relink - podoběkty budou převedeny na rodičovskou úroveň
Exact Transform - přesné nastavení pozice, rotace a velikosti jediného vybraného oběktu
FFD - free form deformation - morfing objektu. Provádí se s vybranými body, nebo celým objektem: v úrovni objektů (4) zvolit FFD, LC a přepnout do manipulací (Shift 1) a raději rovnou na nástroj Move (V), pak LC na vzniklý manipulační rámeček a můžeme pohybovat s jeho body, nebo výběrem bodů
  • Curved - v závislosti na hustotě sítě vyhladí ohyb povrchu
  • Step X, Y, Z - počet segmentů manipulačního rámečku
Flip (F) - obrátí naruby normály, hranu vevnitř polygonu, povrch polygonu, v objektech pak všechny polygonální plochy
Insert (Ins) - LC vloží bod do křivky, hrany nebo polygonální plochy (Points - počet vkládaných bodů)
Mirror (M)- zrcadlí objekt podle předvolené osy kolem základny (0,0,0) nebo kolem pivotu
  • Mirror Geometry - akce se týká polygonální sítě
  • Mirror Matrix - zrcadlí se jen osy
  • Affect Children - změna se aplikuje i na podřízené objekty
  • Base to Pivot - střed zrcadlení je v místě pivotu
Move (V) - přesun vybraného
  • Move Pivot Only - přesouvá se pouze pivot objektu
  • Affect Children - změna se aplikuje i na podřízené objekty
Rotate (R) - otáčení podle zvolených os (Shift - přesné zadání numerických hodnot akce)
  • Rotate Geometry - otáčí objekt
  • Rotate Matrix - otáčí pouze osami
  • Affect Children - změna se aplikuje i na podřízené objekty
  • Rotate Normals - mění pouze směr normál
  • Base to Pivot - střed rotace je v místě pivotu
Scale (B) - změna velikosti ve směru XY nebo podle zvolených os (Ctrl - přesné zadání numerikcých hodnot akce)
Submesh
  • Attach - připojí objekty k sobě
  • Cleanup - odstraní osamocené body, duplicitní a poškozené polygony
  • Detach (D) - oddělí část objektu podle polygonálního výběru
    - To New Object - vytvoří nový objekt z vybraných polygonů, nebo zduplikuje hranu vybrané oblasti - ostrá hrana
    - Keep Original - oddělí kopii výběru a původní objekt nechá beze změny
    - Enable drag - nový objekt lze přetáhnout jinam, nebo zůstane zarovnán v původním umístění
  • Extrude (X) - v režimu hran vytáhne novou řadu polygonů, v režimu polygonů plastický tvar podle výběru
    - Sharp Edges - možnost zvolit ostrou hranu mezi vytaženou a původní částí
  • Knife - vytvoření ostré hrany v ploše, bez použití Detach
    - Update Normals - přepočítá normály automaticky
  • Weld (W) - spojí vybrané body do jednoho
    - Multitarget - spojí všechny body doprostřed výběru, nebo vždy nejbližší podle předvoleb:
    - Precision
    - Smooth
    - UV Limit
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama